Cuma

NEHİR YILDIZLARI


1992 yılında Kanal 6'da, 1994 yılında da TGRT'nin ''Yumurcak'' adlı çocuk programının içerisinde yayınlandı. 18. yüzyıl, henüz Fransız devrimi gerçekleşmemiş ve halk, 16. Louis ve Marie Antoinette yönetimi altında sefaletle boğuşmaktadır. Kahramanımız Simone’nun ailesi, o henüz bebekken aristokratlar tarafından öldürülmüştür. Gündüz çiçekçilikle uğraşan köylü kız Simone, geceleri halkı kötülerden koruyan maskeli "Senn Nehri'nin Yıldızı'' olarak anılan bir şövalyeye dönüşmektedir. Mücadelesinde ona ''Siyah Lale'' lakaplı yine maskeli bir erkek savaşçı yardım etmektedir. Halkı asillerin zulmünden koruyan ve asillerden nefret eden Simone, kendisinin bile bilmediği Fransa için çok önemli bir sırra sahiptir. Simone, aslında kraliçenin kaybolan kızıdır. (eskicizgifilmlerim.blogspot)

7 yorum:

Adsız dedi ki...

ben bu çizgi filmi çok izledim.lakin hatırlıyamıyorum çogu bölümünü yanılmıyorsam kraliçeye süikast düzenlemek için küçük bir okçu kızı kullanıyorlardı.bide bu kız kaçan üç gence yardım ediyordu.belkide hayal görmüşümdür.

cicos dedi ki...

Hayır hayal görmedin, doğru hatırlıyorsun. Bir bölümde kötü adamlar kraliçeyi bale gösterisine davet ederler. Fakat gösteri gününe kadar balerin kızlara zorla dans ederken ok atmayı öğretirler. Böylece kraliçe gösteriyi izlerken, oklardan birisi ona isabet edecektir. Ancak Simon (yani nehir yıldızı), bu tuzağı bozar ve kraliçeyi kurtarır...

Bu arada bu çizgi filmi benden başkasının da hatırlıyor olması güzel şeymiş...teşekkürler...:)

Quantum dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Altın Gibi Yıllar dedi ki...

İlk Kanal 6'da daha sonra TGRT'de yayınlandı. TGRT birkaç defa yayınladı.

Adsız dedi ki...

ラ・セーヌの星 La Seine no Hoshi yazılırsa çıkar.

Quantum dedi ki...

ラ・セーヌの星 La Seine no Hoshi

Emeraude dedi ki...

Haliyle Rose of Versailles'i hatırlatır bana:)