Perşembe

CLEMENTİNE



Muhteşem Fransızca bir jenerik şarkısı vardı. O günün çocukları arasında bugün ekol olmuş bir dizidir. Bu Clementine uçak kazası geçirip sakat kalmış bir kızcağızdı. Birgün buna kocaman bir küre içinde uça uça Hemera diye güzel bir peri geliyordu. Sonra Clementine bu periyle dünyayı gezerek maceradan maceraya koşuyordu. Bu dizide çok korkunç ateşten adamlar da vardı. Clementine bunlara karşı savaşır, paçası sıkışınca Hemera uçan küresinin içinde gelir, Clementine'i alır götürürdü. http://eskicizgifilmlerim.blogspot.com/


6 yorum:

Roy Fokker dedi ki...

Bizlere küçük yaşta cehennem, ölüm, şeytan gibi kavramları somutlaştırarak sunan çocukluğumuzun ürkütücü çizgi filmi!.. Ben bu çizgi filmin Fransa da çocuklar için yapılmış olacağına inanmıyorum. TRT nasıl olurda bizlere çocuk kuşağında bu yapımı sundu ki? Her zaman tedirginlik havasında izlerdim...

Adsız dedi ki...

benimde en korktuğum çizgi film buydu.hiç sevimli değildi...

kemal dedi ki...

umarım trt arşivini bizimle paylaşır da yeniden izlemek mümkün olur

Emeraude Sanane dedi ki...

Ürkütücü havası ve acayip konusu ile bu seri kesinlikle çocuklara uygun değildi. TRT'nin sansür mekanizması yoktu o sıralar herhalde.

serkan dedi ki...

bu çizgi filmi bende umutsuzluk ve kaygı hissettirirdi.ama yinede bakmaktan vazgeçmezdim.kayıp dünyalardan sonra en sevdiğim jenerik müziği..

Pinto dedi ki...

O dönemin en kült yapımlarından biriydi, zira bugün bile lafını edebiliyoruz. her nekadar hikayeler, karakterler o dönemin algısına göre farklı olsada müziği ve hikayesi ile ayrı bir yeri vardı, izlemekten keyif alırdım, sakat olmasına üzülsem de, küresiyle yaptığı seyehatlerdeki hikayeleri, mekanları, diğer çocukları merakla izlerdim... hayatın tek renk olmadığını bugün biliyorsak o gün bunu resmeden tek yapımdı... anılarıma can geldi :)